Hi, how can we help?

[Khidmat Pelanggan] Bagaimana cara untuk hubungi Khidmat Pelanggan Shopee?

Bahasa Malaysia | English
 
Perlukan bantuan? Anda boleh hubungi Khidmat Pelanggan Shopee terus melalui Aplikasi Shopee sama ada menggunakan Live Chat ๐Ÿ’ฌ atau Internet Call ๐Ÿ“ž. Kedua-dua pilihan ini adalah percuma dan selamat.
 
 โš ๏ธNota:
  • Anda hanya boleh log masuk ke aplikasi Shopee Malaysia menggunakan nombor telefon bimbit tempatan Malaysia.
  • Nombor talian hotline Telco telah dikeluarkan daripada semua laman rasmi Shopee (contohnya: Pusat Bantuan, Seller Education Hub).
  • Sokongan secara langsung hanya tersedia dalam aplikasi untuk memastikan pengalaman yang lancar dan selamat.
 
Pilihan 1: Hubungi melalui Live Chat ๐Ÿ’ฌ
  1. Buka Aplikasi Shopee dan klik ikon Saya (Me) di bahagian bawah kanan.
  2. Skrol ke bawah dan pilih Chat dengan Shopee.
  3. Dalam ruangan chat, taip โ€œLive agentโ€.
  4. Klik Chat dengan Ejen untuk meneruskan.
  5. Pilih peranan anda (Pembeli, Penjual, atau Pengguna ShopeeFood).
  6. Pilih topik atau isu anda, dan anda akan disambungkan kepada ejen Khidmat Pelanggan Shopee.
 
Pilihan 2: Hubungi melalui Internet Call ๐Ÿ“ž
  1. Buka Aplikasi Shopee dan ketik ikon Saya (Me).
  2. Skrol ke bawah dan pilih Pusat Bantuan.
  3. Klik Panggilan Internet (Internet Call).
  4. Pilih sama ada Pembeli atau Penjual.
  5. Pilih jenis pertanyaan anda.
  6. Klik Chat dengan ejen.
  7. Pilih bahasa pilihan anda.
  8. Anda akan disambungkan kepada ejen Khidmat Pelanggan Shopee.
 
๐Ÿ‘‰ Jika anda belum mempunyai aplikasi ini, muat turun sekarang untuk menikmati sokongan yang pantas dan selamat pada bila-bila masa!
Are you satisfied with the article?
Satisfied
Unsatisfied